vervolg van de eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Michelle Hendrikx - WaarBenJij.nu vervolg van de eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Michelle Hendrikx - WaarBenJij.nu

vervolg van de eerste week

Door: MichelleHendrikx

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Augustus 2010 | Aruba, Oranjestad

Vrijdag 13 augustus ‘10

Vandaag had ik weer een heleboel op de planning staan. Het begon met ’s ochtends naar stage te gaan. We hadden kennismaking met de nieuwe ouders. We zouden 8 nieuwe kinderen in de klas krijgen. En voor alle nieuwe ouders en kinderen werd het vandaag toch echt de hoogste tijd om een kijkje te gaan nemen in de nieuwe groep waar ze de komende tijd zullen verblijven. Eerst hadden we een gezamenlijke bijeenkomst in de gymzaal. Ik heb met de meeste ouders al een babbeltje gemaakt. Ook ben ik meteen wat met de kinderen gaan spelen. Dit omdat ik nog niet echt wist hoe het hier allemaal in zijn werk ging. Mijn begeleidster Nynke (en tevens juf) en juf Rian hadden mij geadviseerd om ook goed te luisteren en te kijken hoe zij te werk gingen. Hier heb ik meteen een heleboel van opgestoken. Al met al was dit dus een zeer geslaagde morgen en ik heb nu dus ook echt super veel zin om echt met mijn stage te gaan beginnen.

Toen ik rond 15.30 uur weer terug was bij Perle D’or ben ik even naar mijn kamertje gegaan om een lekkere frisse douche te nemen. En vervolgens wou ik richting de bar gaan. Onderweg kwam ik Martine nog tegen. Ze vroeg me of ik mee wou naar het vliegveld om Milou op te halen. Milou is een collega van Martine en ze zou vandaag dus aankomen. Dit leek mij wel gezellig dus toen ben ik samen met Martine naar de airport gereden om Milou te halen.

De rest van de avond waren we nog gaan chillen en hebben we met z’n 3e een beetje tv gekeken bij Martine op de kamer. We hebben het stedenspel gekeken op bvn. Dat is echt super tof. Je hebt hier dus gewoon een tv op je kamer waarop je Nederlandse zenders hebt. En ook kun je gewoon eredivisie kijken. En tegen 21.00 uur zijn we naar de bar gelopen om onze welkoms cocktail te nuttigen. Bij aankomst had je een kaartje gekregen en als je deze dus inleverde kreeg je een cocktail. Toen we de cocktail op hadden zijn we naar bed toe gegaan.










Zaterdag 14 augustus ‘10

Zaterdag, het begin van het weekend. Ik was benieuwd hoe het weekend op Aruba zou zijn. Zouden de mensen hier ook uitgaan? Natuurlijk gaan ze hier ook uit. Vooral al die studenten die verblijven in Perle D’or. Ik ben er wel achter gekomen dat de studenten die hier zitten wel weten hoe ze een feestje moeten bouwen. Ook vroeg ik me af wat ze hier nog meer zouden doen op hun vrije dag. Ik had nog niet echt veel plannen voor vandaag en had in gedachten om het een beetje rustig aan te doen.

’s Morgens heb ik met Martine en Milou aan het zwembad gelegen. We hebben wat gezwommen en gerelaxt. Ook hebben we weer een heleboel nieuwe mensen leren kennen. Er zitten nu ongeveer 40 studenten in Perle D’or. Maar we zitten nu ook in de grote wissel periode. Als het goed is komt eind Augustus de nieuwe ‘lading’ stagiaires aan. En dan zitten alle 80 appartementjes weer vol. Je blijft jezelf dus voorlopig nog wel even voorstellen aan een heleboel mensen. Af en toe geef je ook mensen 2 keer een hand en stel je jezelf 2x voor aan dezelfde persoon. Maar dit heeft gelukkig bijna iedereen. Dus het is echt niet zo dat jij de enige bent die dit ‘probleem’ heeft.

’s Middags hadden we besloten om met z’n 3e naar het strand te gaan. Ze vroegen mij welk strand een echte aanrader was en persoonlijk vind ik Eagle beach toch wel een van de mooiste stranden op Aruba. Daarom zijn we hier dan ook heen gegaan. De meiden vonden het echt super mooi. Als je de zee in liep kon je de vissen zo zien zwemmen. Milou schrok zich kapot toen een vis van ongeveer 90 cm tussen haar en mij door zwom. En ook zagen we nog een school met wat kleinere visjes voorbij zwemmen. Dit was gewoon echt te mooi voor woorden. Wat ook grappig was is dat ik een ‘stokje’ zag drijven. Ik wilde het stokje pakken. Toen bleek dit een heel klein visje te zijn. (Toen ik beter keek zag ik dat het een soort van mini nemo visje was) Echt super mooi. Het visje bleef echt de hele tijd om me heen zwemmen. Toen ik uit het water ging verdween het visje pas. We hebben nog een tijdje op het strand gelegen onder de parasol. Want het was echt te warm om midden in de zon te gaan liggen.

Tegen het eind van de middag hadden we besloten om even wat boodschappen te gaan doen. Want dit moet ook regelmatig gebeuren. Je moet er toch zelf voor zorgen dat je iets in de koelkast heb liggen zodat je altijd iets te eten of te drinken hebt. Dit lukt me vrij aardig moet ik zeggen.



’s Avonds wilde ik nog even aan de bar gaan kijken of daar ook nog wat te beleven was. Bij de trap kwam ik Cliff tegen. Hij vroeg mij wat ik nog ging doen die avond. Ik zei dat ik nog niet echt plannen had en dat ik eraan dacht om een beetje op tijd naar bed te gaan. Cliff vond dit maar niets. Hij vond dat ik maar mee moest
gaan naar Oranjestad. Het was tenslotte mijn laatste dag voordat ik moest beginnen met mijn stage. Dus dit was wel een reden voor een feestje. Het duurde dan ook niet al te lang of hij had mij omgepraat. Zo ben ik rond 22.30 naar de bar gegaan omdat we daar af hadden gesproken voor vertrek. Toen ik aankwam zag ik een groep van 20 studenten zitten. (half Perle D’or ging die avond mee stappen). Dit was echt super gezellig. Ik ben met Lauren, Gijs en Dennis mee gereden naar de pijp. Hier zouden we dus beginnen. De pijp is een gezellige kroeg die dicht bij de hotels ligt. Hier zijn we een paar uurtjes gebleven. Toen zijn we met z’n alle naar discotheek Confession club gegaan. Dit was ook nog super gezellig. We hebben doorgefeest tot 03.00 uur. Toen zijn we terug gegaan richting Perle D’or. Eenmaal daar aangekomen kwam er iemand nog op het briljante idee om te gaan ‘poolhoppen’. Een paar hebben dit nog gedaan maar ik was best moe en besloot om toch maar richting mijn bed te gaan.
























Zondag 15 augustus

Toen ik wakker werd was ik nog een beetje brak van de zaterdag. Ik had het te laat gemaakt en dit merkte ik wel. Heel de dag was ik erg lui. Maar voor een keertje moet dit ook wel kunnen. Het was tenslotte weekend.

´s Middags had ik weer afgesproken met Ria en Marinus. Ik mocht daar mijn was gaan doen. En in de tussentijd heb ik nog zitten internetten met het thuisfront. Maar eerst had ik nog gekletst met Ria en Marinus. Toen de was weer helemaal gedaan was had Ria mij weer thuis afgezet. Ik ben toen nog even aan het zwembad gaan zitten en ik had ook voor de eerste keer wat te eten besteld bij Restaurant Pam Pam. Dit is het restaurant dat bij Perle D´or hoort. Hier kun je echt super lekker eten en drinken voor een gereduceerd tarief. Je kunt hier ontbijten, lunchen en dineren. De rest van de middag vloog voorbij. Vooral als je het gezellig hebt met een hele groep studenten. Want wat me nog steeds opvalt, is dat iedereen die hier zit super open en aardig is tegen elkaar. Je merkt wel dat er groepen ontstaan, maar iedereen kan zich wel aansluiten bij een bepaalde groep. En dit is dus wel echt relax.

’s Avonds heb ik nog de film legally blond gekeken. Dit was echt een briljante film. Toen de film af was gelopen merkte ik dat ik toch echt moe was en toen ben ik dus ook maar fijn gaan slapen. Ook omdat ik wist dat maandag 16 Augustus mijn eerste stagedag was. En hiervoor wilde ik toch wel fit zijn.

  • 22 Augustus 2010 - 15:01

    Stephanie:

    Haa meid!
    haha het klinkt allemaal weer super!!
    Volgende week kump Marco unne vrind van os diene kant op! hea geit auk beej perle d'or woenen :) ech leuk!
    Geniet ervan meid! en ik hoop det dien stage plekje leuk is !
    xx

  • 22 Augustus 2010 - 16:47

    Alex En Mieke:

    Ha Michelle!

    Leuk dat je site weer is bijgewerkt. Het klinkt allemaal alleraardigst...
    Wij verheugen ons op december, als we jou kant op zullen komen!

    Groetjes, pap en mam.

  • 22 Augustus 2010 - 18:31

    Renée:

    Goeiemiddag Michelle,

    Lees net je reisverslag. Nieuwsgierig als ik ben, vind ik het leuk om zo op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen op Aruba. Superchill trouwens dat je Business Class gevlogen hebt. En witte stranden, feestjes en eredivisie op tv ;-) is natuurlijk helemaal top!!

    Geniet ervan!

    Groetjes Renée
    (Vanuit het regenachtige Venlose)

  • 23 Augustus 2010 - 07:20

    Opa En Oma:

    .Hoi Michelle
    Leuk weer wat van je te horen Hier is het weer vreselijk heel veel regen en wind dus geniet er daar maar van
    Groetjes Opa en Oma

  • 23 Augustus 2010 - 09:48

    Wilma:

    Heey Mimi,

    Je bent dus weer aardig aan het feesten geweest... Het lijkt wel of je gewoon 4,5 maand op vakantie bent dan op stage. Ik hoop voor je dat je stage ook goed zal verlopen en dat je je daar ook goed vermaakt. Maar daar heb ik alle vertrouwen in....

    xxx en veel plezier

  • 25 Augustus 2010 - 17:25

    Joyce Heutjens:

    Hey Michelle,

    Kei leuk om te lezen hoe het met je gaat, de foto's op hyves zijn echt super mooi!!
    vooral die met die stoelen op het strand..

    Hoop dat je de stage goed bevalt...geniet er van!

    Kus Joyce

  • 25 Augustus 2010 - 18:25

    Petra Maessen:

    Haa Michelle,

    Wat ontzettend leuk, dat reisverslag van jou!! Ik ben echt jaloers op je hoor, was ik nog maar 19. Jeetje wat een ervaring. Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt op Aruba. Geniet ervan!! Ik zal jou een beetje proberen te volgen via je site en af en toe een reactie geven.

    Groetjes Petra Maessen (collega van je moeder bij gynaecologie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

stage Aruba 2010

Recente Reisverslagen:

20 September 2010

week 5 op Aruba

12 September 2010

week 4 op dushi isla Aruba

07 September 2010

week 3

27 Augustus 2010

de 2e week op dushi isla Aruba

22 Augustus 2010

vervolg van de eerste week
Michelle

Aruba,, One happy Island..<3

Actief sinds 14 Juli 2010
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 8958

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 27 December 2010

stage Aruba 2010

Landen bezocht: